Fenomen gamingowego biznesu w Polsce

Fenomen gamingowego biznesu w Polsce

Fenomen gamingowego biznesu w Polsce

Podczas gdy nadal narzekamy w Polsce na wątpliwą jakość serialowej lub filmowej rozrywki, to rynek rodzimych gier wideo święci triumfy na całym świecie. Wystarczy spojrzeć na sukces gamingowych produkcji tworzonych chociażby przez takie firmy, jak CD Projekt Red czy Techland, żeby zauważyć, że mamy do czynienia z niekwestionowanym fenomenem biznesowym. Czemu rodzimy rynek gier odniósł tak duży, globalny sukces?

Elastyczne możliwości produkcyjne

Rynek gier cechuje się tym, że można wyprodukować przebojowy tytuł zarówno za niewyobrażalne pieniądze, jak i za przysłowiowego dolara. Tak naprawdę przy tworzeniu multimedialnej rozrywki najbardziej liczy się oryginalny pomysł, który przebije dotychczasowe rozwiązania, które znamy ze starszych tytułów. Wiadomo, że niektóre pomysły wymagają większych nakładów finansowych, ale nie trzeba od razu zaczynać od wypuszczania na rynek superprodukcji. Małe firmy mogą realizować jedynie te pomysły, które nie wymagają potężnej grafiki czy setek najbardziej cenionych programistów, którzy będą pracować nad tworzeniem tytułu. Nieustannie rozwijający się biznes gamingowy ma tę zaletę, że można kameralną produkcją przebić się do wielkiego świata i zarobić na tyle dużo pieniędzy, żeby budżet na kolejną grę był o wiele większy..

Łatwy dostęp do globalnego rynku

Często filmowcy narzekają między sobą, że nie mogą zrobić światowej produkcji w Polsce, ponieważ nie wystąpią w niej hollywoodzkie gwiazdy lub egzotyczne lokacje. W przypadku gier wideo cały świat tworzy się przy pomocy grafiki komputerowej, co daje nieograniczone możliwości. Zapewne prawdą jest, że w Polsce nie jesteśmy w stanie wyprodukować filmu dziejącego się w kosmosie, ale grę komputerową już jak najbardziej. Dodatkowo gamingowe produkcje mogą być tworzone od razu w angielskiej wersji językowej, co znacznie ułatwia dystrybucję tytułu na świecie.

Bogactwo kulturowe, z którego można korzystać

Fenom serii gier komputerowych opartej na literackiej sadze “Wiedźmin” udowodnił, że w Polsce nie brakuje popkulturowych światów, z których możemy czerpać przy produkcji gamingowych tytułów. Twórcy gier nie są więc skazani jedynie na własną wyobraźnię, ale mogą szukać różnych ciekawych książek, komiksów, legend, czy zapisków historycznych, z których można czerpać przy kreowaniu ciekawych światów oraz bohaterów.

Nieustannie rosnąca popularność gamingu

Warto zauważyć, że na przestrzeni ostatnich dekad biznes gier wideo nieustannie zyskiwał na popularności. Dzisiejsze pokolenie trzydziestolatków od dziecka miało styczność z interaktywną rozrywką i z pewnością wielu z nich z niecierpliwością wyczekuje premier nadchodzących tytułów. Wystarczy spojrzeć na ostatnią odsłonę gry z serii GTA, która pobiła wszystkie możliwe rekordy sprzedaży. Dodatkowo wśród zapalonych graczy coraz bardziej rozwija się kultura wspierania twórców, dzięki czemu coraz mniej osób sięga po pirackie kopie gier. Na koniec warto dodać, że rynek gier wideo śmiało korzysta z rozwoju nowych technologii, dlatego twórcy nieustannie mogą oferować graczom postępowe formy rozrywki, których nie posiadały wcześniejsze tytuły.

Dodaj komentarz