Pewny konkurs – zysk dla organizatorów i biorących udział

konkursy

Każdy lubi co jakiś czas coś wygrać. Kupujemy produkty promocyjne, rejestrujemy kody w Internecie, bierzemy udział  w losowych gier liczbowych, co niektórzy wciąż rozwiązują krzyżówki i wysyłają rozwiązania – innymi słowy: możliwości brania udziału w różnych konkursach jest sporo.

Jak można podzielić konkursy?

Brać udział w konkursach można na wiele sposobów. Niektóre konkursy wymagają jedynie zakupienia losu, czy zdrapki, a inne włożenia pewnej pracy. Np. należy napisać opowiadanie lub wiersz, wykonać konkretną pracę plastyczną albo zdjęcie, a o wygranej decyduje jury.

Dlatego, pośród konkursów każdy znajdzie coś dla siebie.

Trzeba jednak zachować pewną ostrożność.

Nie daj się nabrać!

Istotne jest, aby – biorąc udział w konkursie, zwłaszcza wymagającym podania naszych danych osobowych, w tym adresu i numeru telefonu – upewnić się, kto jest organizatorem konkursu. Wciąż niestety wiele osób daje się oszukać i entuzjastycznie reaguje na e-maile, czy wyskakujące reklamy choćby o takiej treści: „Jesteś 100 000 osobą na tej stronie i z tej okazji wygrywasz nagrody”. Po kliknięciu w taką informację, najczęściej osoba zainteresowana jest proszona o pozostawienie swoich danych, przynajmniej numeru telefonu. Efekty bywają różne, ale przeważnie nikt zainteresowany nic nie wygrywa. A na pozostawiony na stronie organizatora zaczynają np. przychodzić SMS-y reklamowe lub dzwonić firmy ze swoimi ofertami.

Wiele konkursów, przy których nie podano danych organizatora, ma na celu jedynie zdobycie danych teleadresowych jak największej liczby osób. Tak powstałe bazy są później przedmiotem transakcji handlowych miedzy firmami, które prowadzą działalność marketingową.

Konkurs jako forma dotarcia do klientów

Konkursy stały się też sposobem na dotarcie do klientów lub zwiększenia popularności firmy, czy choćby bloga. Wiele firm szuka pomysłu na nazwę lub logo albo też na  chwytliwe hasło reklamowe / motto – organizują więc konkurs oferując np. konkretną kwotę dla zwycięzcy lub też zestaw swoich produktów. Korzystają obie strony: firma nie musi zatrudniać osoby, która zawodowo zajmuje się taką działalnością – ta na pewno podyktuje cenę większą, niż  zaproponowana nagroda dla konkursowiczów amatorów. A zwycięzca konkursu otrzymuje zastrzyk pieniężny lub jakąś pożądaną nagrodę rzeczową.

Konkursy bywają też organizowane przez blogerów, którzy mają już swoją grupę stałych czytelników, jednak chcą ją powiększyć. Organizują więc rozdania, quizy i inne konkursy oraz różne nagrody – przeważnie rzeczowe. Akcje takie zawsze przyprowadzają na blogi kolejnych odbiorców jego treści.

Krótko mówiąc: konkursy mogą przynosić sporo pozytywów zarówno organizatorom, jak i osobom biorącym w nich udział.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *