Franczyza punktu kurierskiego. Czy to dobry pomysł na biznes?

Franczyza punktu kurierskiego. Czy to dobry pomysł na biznes?

Jednym z największych problemów, jakie sprawia stworzenie własnego biznesu, są koszty, które trzeba ponieść. Wiele osób tylko z tego względu nie może samodzielnie rozpocząć swojej działalności, choć ma czas i chce zarabiać na „swój rachunek”. Bardzo dobrym pomysłem na biznes — zarówno dla osób bez środków, jak i tych chcących zainwestować sporą sumę jest franczyza punktu kurierskiego. Czym tak naprawdę jest? Na jakiej zasadzie działa? Czy warto skorzystać z tego pomysłu? Wszystkie odpowiedzi na pytania i przydatne informacje poniżej.

Czym jest franczyza punktu kurierskiego?

Wszystkie liczące się marki kurierskie udostępniają swoim klientom możliwość odbioru lub nadania paczki w punkcie naziemnym. Punkty takie w większości nie należą do samej marki. Porozumiewając się z firmą, możemy otworzyć taki punkt, opatrzyć go w logo i barwy marki oraz świadczyć usługi. Każda firma posiada specjalną ofertę franczyzową. W ten sposób zwiększa swój zasięg, a prywatna osoba prowadząca punkt marki może zarabiać pieniądze. Jest to obopólna korzyść. Warunki umowy mogą być różne w zależności od danej firmy. Niektóre marki nie pobierają żadnych opłat licencyjnych, wpisowych ani początkowych. Nie mają również dużych wymagań lokalowych. Taka sytuacja dotyczy najczęściej brokerów kurierskich, którzy nie są wiodącymi markami na rynku. Niektóre firmy mogą pobierać opłaty licencyjne, ale w zamian pracujemy dla bardziej rozpoznawalnych marek i co za tym idzie, możemy zarobić dużo więcej. Prowadzenie punktu kurierskiego w praktyce jest bardzo proste. Wystarczy posiadać zarezerwowane na tę czynność miejsce i przechowywać tam paczki. Będziemy wydawać je lub odbierać od klientów czy obsługi firmy kurierskiej. Takie zadanie nie jest uciążliwe a obecnie wiele sieci sklepów czy kiosków oferuje takie usługi.

Czy warto?

Odpowiedź na to pytanie, jest jak najbardziej twierdząca. Prowadzenie punktu franczyzowego jest bardzo proste. Nie potrzebujemy specjalnej wiedzy, nie musimy zatrudniać wysoko wykwalifikowanych pracowników oraz możemy prowadzić biznes wraz z obecnym. Daje to możliwość podwójnego zarobku, wykorzystując jeden lokal np. usługowy czy handlowy. Punkt taki możemy tworzyć, nie mając środków lub chcą je dobrze zainwestować. W razie nieudanej współpracy lub chęci zakończenia jej możemy bez strat rozwiązać umowę, gdy nie będziemy specjalnie do tego celu kupować wyposażenia czy powierzchni. Marki kurierskie bardzo chętnie nawiązują współpracę, gdyż jest to dla nich opłacalne. Łatwość rozpoczęcia prowadzenia biznesu jest zatem kolejnym plusem. Jeśli planujemy taki krok, warto skontaktować się z odpowiednim działem marki kurierskiej i uzyskać precyzyjne dane.

admin Author

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *