W jaki sposób pozyskiwać leady sprzedażowe w małym biznesie?

W jaki sposób pozyskiwać leady sprzedażowe w małym biznesie?

Właściciele małych biznesów, które całkiem nieźle radzą sobie na rynku mają świadomość tego, że trzeba ciągle rozszerzać bazę swoich klientów. Rozwój firmy jest trudnym procesem w dłuższej perspektywie czasu. Jednym z podstawowych elementów wzrostu jest stałe pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Czym jest zatem lead? Jest to osoba lub firma zainteresowana usługą lub produktem tzw. potencjalny klient. Jak generować leady i wreszcie – w jaki sposób doprowadzić do sprzedaży?

  1. Zidentyfikuj swoich potencjalnych klientów

Pierwszy krok w pozyskiwaniu nowych leadów to zidentyfikowanie swoich odbiorców. Nie osiągniesz sukcesu i nie sprzedasz usług (lub produktów) swojemu idealnemu klientowi, jeżeli nie będziesz wiedział kim on naprawdę jest. Bardzo ważne to zbadanie swoich potencjalnych odbiorców i stworzenie ich dokładnego obrazu np. kim są, gdzie mieszkają, co lubią robić, ile zarabiają itd.

  1. Rozszerz swoje metody promocji

W celu pozyskania leadów sprzedażowych potrzebny jest plan promocji, który także zwiększy świadomość marki. Jest wiele różnych metod promowania produktów i usług. Odpowiedni plan marketingowy pomoże również zidentyfikować najlepsze metody reklamowe dla firmy.

Mogą to być na przykład: strony internetowe, blogi, portale społecznościowe, wydarzenia branżowe, reklamy w sieci wyszukiwania Google albo reklamy tradycyjne.

  1. Stworzenie lejka sprzedażowego

Gdy już wiesz kim jest Twój potencjalny klient oraz w jaki sposób go pozyskiwać to teraz trzeba zaplanować działania, które bezpośrednio wpłyną na finalizację sprzedaży. Od tego czy cała operacja odniesie sukces zależy jak dobrze przeprowadzone było wcześniej targetowanie. Im bardziej trafne, tym większa szansa na osiągnięcie celu. Proces ten nie obejmuje tylko sprzedaży. Mogą to być również zapisy do newslettera lub wypełnienie formularza kontaktowego na dedykowanej do tego stronie.

W tym przypadku, kluczowe jest odpowiednie przechowywanie informacji i system, który pomoże śledzić proces pozyskiwania klientów (CRM).

  1. E-mail, newsletter do budowania relacji z klientem

Posiadasz już sieć kontaktów do klientów, więc teraz trzeba tę więź podtrzymywać właśnie poprzez tzw. e-mail marketing. Dzięki niemu można informować o wszelkich zmianach w firmie lub o nowych produktach i usługach.

  1. Wzrost zaangażowania dzięki mediom społecznościowym

Media społecznościowe są niezastąpione w budowaniu relacji i zaangażowania. Facebook to świetne narzędzie, które niezwykle trafnie targetuje potencjalnych odbiorców. Jeżeli już raz uzyskałeś leada – w postaci polubienia strony – to teraz już prosta droga, aby docierać z odpowiednim komunikatem wzbudzającym zaufanie i budującym zaangażowanie.

admin Autor

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *