Każdy właściciel firmy chce, aby jego firma się rozwijała i przynosiła coraz większe dochody, które można przeznaczyć i na przyjemności i na inwestycje. Prowadzenie sprzedaży na Allegro to też jest pewnego rodzaju firma.
Jak jednak te obroty zwiększać?
W tym artykule chciałbym się skupić na rynku internetowym i sprzedaży przez sklepy internetowe oraz inne serwisy sprzedażowe. A więc postaram się odpowiedzieć na pytanie jak zwiększyć obroty (zyski) w Internecie na przykładzie sklepów internetowych i innych serwisów sprzedażowych.
Zanim jednak przejdę do szczegółów należy zwrócić uwagę na fakt, że ponad połowa przedsiębiorców nie posiada strony internetowej swojej firmy!!! Jak więc mówić w tym przypadku o zwiększaniu zysku poprzez internet skoro nas tam po prostu nie ma… A więc podstawowym warunkiem jest posiadanie serwisu internetowego, który będzie sprzedawał.
Ale czy samo posiadanie wystarczy? Niestety nie!
1. Po pierwsze musimy zadbać o atrakcyjną ofertę i jej prezentację w naszym serwisie, niezależnie czy to jest prosta wizytówka, sklep internetowy czy serwis aukcyjny. Oferta na być konkurencyjna i atrakcyjnie oraz przejrzyście zaprezentowana.
2. Niemniej ważny jest sam serwis internetowy – ma on być funkcjonalny i intuicyjny. Klient musi znaleźć szybko to czego szuka. Opisy produktów nie muszą być nazbyt treściwe i szczegółowe. Wyeksponuj cechy produktu i emocje związane z jego posiadaniem. Przemawiaj do wyobraźni klienta, tak żeby sobie wyobrażał jak świetnie będzie się czuł kiedy kupi produkt. Klient oczekuje natychmiastowej nagrody za swoje działanie, a nie szczegółowych danych technicznych towaru.
3. Jak już mamy dobrą ofertę i zoptymalizowany skuteczny serwis internetowy, który sprzedaje, przydali by się jeszcze klienci. Jak pozyskać klientów w Internecie? Sposobów jest kilka:
* Przede wszystkim warto zainteresować się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google, z której korzysta ponad 95% internautów. Jest to aktualnie najtańsza i najskuteczniejsza forma reklamy, która z dnia na dzień staje się coraz trudniejsza i coraz droższa – także nie czekaj i korzystaj z okazji, póki jest to usługa dla każdego, a nie tylko dla najbogatszych.
* Dodatkowo zainteresuj się marketingiem szeptanym – czy jak szukasz fryzjera i znajomy poleci Ci sprawdzony salon to skorzystasz bez wahania? Tak samo jest w internecie – warto zadbać, by na forach pojawiały się rekomendacje dla Twoich produktów i Twojej marki. To buduje zaufania i generuje ruch.
* Ponadto warto skorzystać ze sprzedaży na allegro oraz zarejestrować się na porównywarkach cenowych, które są coraz popularniejsze i także skutecznie kierują ruch do Twojej firmy
* Innym sposobem na pozyskanie nowych klientów są linki sponsorowane. Warto korzystać z Google Adwords, ale pod warunkiem, że robimy to rozsądnie w połączeniu z pozycjonowaniem organicznym. W innym przypadku jest to strata pieniędzy.
* Aby zwiększać swoją wiarygodność i generować większy ruch, a za tym idzie większe zyski Twojego sklepu internetowego lub innego serwisu sprzedażowego, warto budować swoje własne zaplecze w postaci serwisów informacyjnych, for, grup dyskusyjnych, blogów i tam zamieszczać użyteczne dla potencjalnych klientów informacje i reklamować swoje usługi.
* Nie zapomnij też o bardzo popularnych ostatnio serwisach społecznościowych. Nie może zabraknąć tam i Ciebie i Twojej oferty.
* Jeżeli sprzedajesz w internecie, warto udostępnić swoim klientom płatności elektroniczne. Dużo klientów korzysta z kart kredytowych, ze względu na opóźnioną płatność. Powyżej wymieniłem tylko te najważniejsze i najskuteczniejsze metody zwiększenia zysków Twojego sklepu internetowego lub innego serwisu sprzedażowego. Pomijam akcje bannerowe czy mailingi, które moim zdaniem są coraz mniej skuteczne, a ich cena nie jest adekwatna do późniejszych zysków.
Reasumując chciałbym zwrócić szczególną uwagę na fakt, który jest głównym przesłaniem tego artykułu. Nie wystarczy mieć mnóstwo odwiedzin w swoim serwisie, aby zwiększyć zyski naszej firmy. Ważny jest też sam serwis oraz jego zawartość! Pozycjonowanie w Google, marketing szeptany, serwisy internetowe zoptymalizowane pod SEO i Web Usability, oferta to tylko narzędzia do osiągnięcia celu