3 kroki do zwiększania zarobków firmy

3 kroki do zwiększania zarobków firmy

Każdy właściciel firmy chce, aby jego firma się rozwijała i przynosiła coraz większe dochody, które można przeznaczyć i na przyjemności i na inwestycje. Prowadzenie sprzedaży na Allegro to też jest pewnego rodzaju firma.

Jak jednak te obroty zwiększać?

W tym artykule chciałbym się skupić na rynku internetowym i sprzedaży przez sklepy internetowe oraz inne serwisy sprzedażowe.  A więc postaram się odpowiedzieć na pytanie jak zwiększyć obroty (zyski) w Internecie na przykładzie sklepów internetowych i innych serwisów sprzedażowych.

Zanim jednak przejdę do szczegółów należy zwrócić uwagę na fakt,  że ponad połowa przedsiębiorców nie posiada strony internetowej swojej firmy!!!  Jak więc mówić w tym przypadku o zwiększaniu zysku poprzez internet skoro nas tam po prostu nie ma… A więc podstawowym warunkiem jest posiadanie serwisu internetowego,  który będzie sprzedawał.

Ale czy samo posiadanie wystarczy?  Niestety nie!

1. Po pierwsze musimy zadbać o atrakcyjną ofertę i jej prezentację w naszym serwisie,  niezależnie czy to jest prosta wizytówka,  sklep internetowy czy serwis aukcyjny.  Oferta na być konkurencyjna i atrakcyjnie oraz przejrzyście zaprezentowana.

2. Niemniej ważny jest sam serwis internetowy – ma on być funkcjonalny i intuicyjny.  Klient musi znaleźć szybko to czego szuka.  Opisy produktów nie muszą być nazbyt treściwe i szczegółowe.  Wyeksponuj cechy produktu i emocje związane z jego posiadaniem.  Przemawiaj do wyobraźni klienta, tak żeby sobie wyobrażał jak świetnie będzie się czuł kiedy kupi produkt. Klient oczekuje natychmiastowej nagrody za swoje działanie, a nie szczegółowych danych technicznych towaru.

3. Jak już mamy dobrą ofertę i zoptymalizowany skuteczny serwis internetowy,  który sprzedaje,  przydali by się jeszcze klienci.  Jak pozyskać klientów w Internecie? Sposobów jest kilka:

* Przede wszystkim warto zainteresować się pozycjonowaniem w wyszukiwarce Google, z której korzysta ponad 95% internautów. Jest to aktualnie najtańsza i najskuteczniejsza forma reklamy, która z dnia na dzień staje się coraz trudniejsza i coraz droższa – także nie czekaj i korzystaj z okazji, póki jest to usługa dla każdego, a nie tylko dla najbogatszych.

* Dodatkowo zainteresuj się marketingiem szeptanym – czy jak szukasz fryzjera i znajomy poleci Ci sprawdzony salon to skorzystasz bez wahania? Tak samo jest w internecie – warto zadbać, by na forach pojawiały się rekomendacje dla Twoich produktów i Twojej marki. To buduje zaufania i generuje ruch.

* Ponadto warto skorzystać ze sprzedaży na allegro oraz zarejestrować się na porównywarkach cenowych, które są coraz popularniejsze i także skutecznie kierują ruch do Twojej firmy

* Innym sposobem na pozyskanie nowych klientów są linki sponsorowane.  Warto korzystać z Google Adwords, ale pod warunkiem, że robimy to rozsądnie w połączeniu z pozycjonowaniem organicznym.  W innym przypadku jest to strata pieniędzy.

* Aby zwiększać swoją wiarygodność i generować większy ruch, a za tym idzie większe zyski Twojego sklepu internetowego lub innego serwisu sprzedażowego, warto budować swoje własne zaplecze w postaci serwisów informacyjnych, for, grup dyskusyjnych, blogów i tam zamieszczać użyteczne dla potencjalnych klientów informacje i reklamować swoje usługi.

* Nie zapomnij też o bardzo popularnych ostatnio serwisach społecznościowych. Nie może zabraknąć tam i Ciebie i Twojej oferty.

* Jeżeli sprzedajesz w internecie, warto udostępnić swoim klientom płatności elektroniczne. Dużo klientów korzysta z kart kredytowych, ze względu na opóźnioną płatność. Powyżej wymieniłem tylko te najważniejsze i najskuteczniejsze metody zwiększenia zysków Twojego sklepu internetowego lub innego serwisu sprzedażowego. Pomijam akcje bannerowe czy mailingi, które moim zdaniem są coraz mniej skuteczne, a ich cena nie jest adekwatna do późniejszych zysków.

Reasumując chciałbym zwrócić szczególną uwagę na fakt, który jest głównym przesłaniem tego artykułu.  Nie wystarczy mieć mnóstwo odwiedzin w swoim serwisie, aby zwiększyć zyski naszej firmy.  Ważny jest też sam serwis oraz jego zawartość! Pozycjonowanie w Google, marketing szeptany, serwisy internetowe zoptymalizowane pod SEO i Web Usability, oferta to tylko narzędzia do osiągnięcia celu

Dodaj komentarz