Prowadzenie firmy sprzątającej to rzecz jasna nie bycie sprzątaczką z tanim odkurzaczem z marketu, z mopem, wiadrem i z kilkoma butelkami płynu do mycia podłóg. W czasach obecnych taka firma sprzątająca zatrudnia raczej kilku lub kilkunastu fachowców i do tego posiada wartościowe sprzęty, takie jak odkurzacz piorący o obiegu zamkniętym wart tyle co dość dobre auto kompaktowe. Jednym słowem tego typu firma to oznaka solidności, bo w skali dnia sprząta więcej niż dziesięć domów, z których każdy ma ponad dwieście metrów powierzchni użytkowej. Wiele znaczy też i to, że takie firmy działają bardzo sprawnie, czyli ekipa trzech ludzi czyści dany dom w te trzy lub cztery godziny i to właśnie wtedy gdy właściciela nie ma w środku, bo wtedy sprzątanie jest ekspresowym.
Konkurencja w mieście.
Wiadomo nie od dziś że te większe i bardziej profesjonalne firmy sprzątające mają w mieście sporo konkurencji. Mowa tu dokładnie o tym, że sprzątaniem zazwyczaj zajmują się kobiety, a one jeśli działają w formie firmy jednoosobowej to mogą zaproponować niską cenę. Problem jedynie tkwi w tym, że najczęściej te specjalistki nie mają zaawansowanego sprzętu czyszczącego i nie mogą zaoferować czegoś więcej niż tradycyjnego domowego sprzątania. Tej prawdy są świadomi właściciele wielkich firm sprzątających, którzy mogą nawet zaoferować abonament na własną usługę i co równie istotne co jakiś czas inwestują w maszyny, takie jak roboty myjące okna. Takie maszyny rzecz jasna sprawdzają się i co równie istotne robią one coś w rodzaju detailingu domu. Najlepiej widać to po płytkach w kuchni i łazience. Jednym słowem większe firmy sprzątające wygrywają tę konkurencję dzięki drogim i wyjątkowo wydajnym maszynom i co równie istotne raz na jakiś czas dodają jakąś usługę gratis, po to by zwiększyć zainteresowanie własną ofertą dotyczącą sprzątania kompleksowego.
Opcje dodatkowe.
Nie od dziś pewnym jest też i to, że niektóre firmy sprzątające oferują nawet to koszenie trawy, a nawet oczyszczanie ogrodzenia betonowego z mchu i porostów. Oferta tego rodzaju połączona choćby z jakimś stałym miesięcznym abonamentem zwiększa znacząco zainteresowanie potencjalnych klientów i o to właśnie chodzi. Mowa tu o tym, że ludzie pragną tego typu usług i co równie istotne chcą też by były tanimi. Jakiś gratis raz na kilka miesięcy też jest dobrze widzianym, bo atrakcyjność konkretnej oferty sprzątania trzeba jakoś podtrzymać, a to nie jest proste w sporym mieście, w którym to jest wiele firm sprzątających i znaczna część z nich dysponuje tym wydajnym sprzętem.