Anulowanie zakupu na allegro – przywilej czy kłopot?

Anulowanie zakupu na allegro – przywilej czy kłopot?

Zakładając na Allegro konto swojego sklepu, każdy przedsiębiorca robi to z nadzieją na lepszą przyszłość swojego biznesu. Najpopularniejszy w kraju portal sprzedażowy ma być jak trampolina do sukcesu – ma sprawić, że liczba zamówień będzie wzrastać, a ilość zawartych transakcji nie tylko polepszy prosperowanie sklepu, ale też stanie się obietnicą dalszego rozwoju firmy. Sprzedający nie lubią myśleć, że coś w tym planie może zawieść – ale oczywiście to zawsze trzeba brać pod uwagę. Zawsze może się zdarzyć, że jakieś zakupy zostaną anulowane – klient ma do tego pełne prawo.

Anulowanie zakupu na allegro – jak to działa?

Z punktu widzenia konsumenta, robienie zakupów to podejmowanie dosyć ważnych decyzji. Często wymaga dłuższego namysłu i bywa, że nawet już dokonany i zatwierdzony wybór będzie jeszcze budził wątpliwości – albo też pojawi się zwyczajna pomyłka czy jakieś nowe okoliczności, które skłonią klienta do zmiany zdania. Serwis Allegro pozwala swoim użytkownikom rozmyślić się nawet wtedy, gdy zamówienie zostało już złożone – póki nie zostanie przyjęte do realizacji przez sprzedającego, może zostać anulowane. Ta zasada dotyczy jednak wyłącznie zakupów od kont firmowych – i ma jeszcze pewne wyjątki, bo są takie kategorie produktów, gdy opcja anulowania zamówienia nie zadziała. Chodzi o:

  • leki
  • ebooki
  • audiobooki
  • gry online
  • kody
  • karty prezentowe
  • produkty inwestycyjne.

Jednak nowa funkcja, jaką Allegro wprowadzi do początku 2021 roku sprawi, że klient nie będzie mógł sam anulować złożonego zamówienia. Będzie wtedy zmuszony zwrócić się do sprzedającego za pośrednictwem elektronicznej wiadomości albo formularza zwrotu. Jak będzie można zablokować anulowanie zakupu na allegro? Wystarczy znaleźć zakładkę „Zamówienia”, w niej przejść do ustawień i tam wyłączyć akcje dostępne dla klientów. Oczywiście, żeby wszystko zatwierdzić, trzeba zapisać dokonane zmiany przy pomocy odpowiedniego klawisza.

Na razie jednak anulowanie zamówienia to czynność, którą klient może wykonać – co wtedy powinien zrobić właściciel e-sklepu? Przede wszystkim nie musi szukać informacji o anulowanym zamówieniu – bo Allegro wystosuje w tej sprawie specjalną wiadomość, wyświetli też odpowiednią adnotację przy samym zamówieniu. Jednak pozostaje kilka formalności do wykonania. To sprzedający musi zmienić status zamówienia na anulowane, a potem naprawić zamieszanie, jakie powstało w jego danych na temat zawartych transakcji i w stanie magazynowym. Jeśli klient zdążył zapłacić już za niedoszłe zakupy, trzeba będzie zająć się zwrotem pieniędzy. Do tego wypada przygotować wniosek o przyznanie rabatu transakcyjnego, czyli po prostu zwrotu pobranej prowizji.

Jeśli chodzi o rabat transakcyjny, to tu także zasady wkrótce się zmienią. Allegro nie będzie już pytać w specjalnym piśmie, czy transakcja została zrealizowana. Jeśli klient nie prześle pieniędzy albo jeśli otrzyma od sprzedawcy zwrot przez Allegro Finanse, wniosek o rabat transakcyjny na pewno zostanie przyznany, bez żadnych kłopotów.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.erpbox.pl/ – nowoczesny system do zarządzania sprzedażą internetową.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.