Aby odnaleźć konkretne informacje, produkty lub usługi wpisujemy w wyszukiwarkę słowa kluczowe. Są one podzielone na kilka rodzajów w zależności od tego, w jaki sposób mają być użyte.
Rodzaje słów kluczowych
BRANDOWE słowa kluczowe – słowa, które wpisujemy, gdy nie znamy dokładnego adresu strony danej firmy. W wyszukiwarkę najczęściej wpisywana jest nazwa firmy lub część adresu strony internetowej, na którą chcemy trafić.
OGÓLNE słowa kluczowe – składają się z 1-2 słów. Są używane przez osoby, które nie mają sprecyzowanych oczekiwań co do wyszukiwanych informacji, np. szukają butów, ale nie mają na myśli żadnego konkretnego modelu np. „buty zimowe”. Konkurencja wśród stron pozycjonowanych na takie słowa kluczowe jest bardzo duża, dlatego przy podejmowaniu działań i planowaniu strategii nie należy się skupiać wyłącznie na tego rodzaju słowach.
DŁUGI OGON (long tail) – więcej niż 2 wyrazy. Są to dość precyzyjne frazy, które pozwalają na lepsze pozycjonowanie stron pod konkretnych klientów. Przykładem takiej frazy kluczowej może być zwrot „buty zimowe skórzane na słupku”.
SŁOWA KLUCZOWE WSPIERAJĄCE KAMPANIE REKLAMOWE – wykorzystywane najczęściej na portalach społecznościowych. Dodatkowo występuje przy nich znacznik hashtag (#). Z reguły te słowa kluczowe pozwalają wyszukać posty i zdjęcia związane z organizowanym wydarzeniem lub kampanią.
FRAZY KLUCZOWE OPISUJĄCE PROBLEMY KLIENTÓW – słowa, które wpisujemy gdy chcemy poznać opinie innych na temat danego produktu czy usługi, np. „sklep x opinie” oraz gdy chcemy znaleźć rozwiązanie problemu np. „samsung XXX niedziałający przycisk wstecz”. Warto monitorować takie frazy, by sprawdzić oczekiwania klientów i znać problemy jakie napotykają.
BRANŻOWE SŁOWA KLUCZOWE – pozwalają dotrzeć do informacji z branży, dzięki którym można śledzić konkurencję i dowiedzieć się wielu przydatnych rzeczy. Są to bardziej ogólne słowa jak np. „branża budowlana”.
FRAZY KLUCZOWE ZAWIERAJĄCE DANE OSOBISTE – w wielu branżach można wyróżnić autorytety, uznawane za ekspertów. Ludzie śledzą poczynania takich osób, aby być zawsze na bieżąco z aktualnościami branżowymi. Frazy te stosujemy też wtedy, gdy chcemy sprawdzić specjalistę, który będzie świadczył dla nas usługę np. lekarza. Warto sprawdzić jakie informacje wyświetlają się po wpisaniu nazwisk specjalistów pracujących w firmie.
Słowo klucz, a kluczowa pozycja
Słowa kluczowe mogą służyć do wyszukiwania informacji przez klientów, ale i właścicieli firm. Dobór odpowiednich słów kluczowych jest konieczny by pozycjonowanie strony firmowej było skuteczne.
Artykuł sponsorowany dla http://efectownia.pl/