Copywriter potrzebny od zaraz! Gdzie go szukać?

Copywriter potrzebny od zaraz! Gdzie go szukać?

Copywriter potrzebny od zaraz! Gdzie go szukać?

Tworzenie treści na stronę

Wydawać by się mogło, że znalezienie dobrego copywritera to sprawa bardzo prosta. Portale z ogłoszeniami pękają w szwach od ofert osób, które zajmują się tworzeniem treści. Jednak gdy w grę wchodzi tekst, który będzie dotyczył konkretnej firmy okazuje się, że wcale nie jest tak łatwo znaleźć odpowiednią osobę na to stanowisko.

Jak poznać dobrego copywritera

Jeżeli chcesz zlecić copywriterowi pisanie tekstów na swoją firmową stronę, warto zapoznać się z jego portfolio. To pozwoli przede wszystkim ocenić jego styl i jakość tekstów. Jest to bardzo ważne, gdyż nawet przy wysokiej jakości tekstów może okazać się, że styl danej osoby zwyczajnie nie będzie ci odpowiadał. Warto też zapytać o referencje czy listy polecające od poprzednich zleceniodawców. Jakość tekstów i ich stylistyka powinny być głównym wyznacznikiem dla przedsiębiorcy, który chce zatrudnić copywritera. Cena oczywiście też się liczy, szczególnie gdy firma ma ograniczony budżet na działania marketingowe. Jednak trzeba tu pamiętać o zasadzie, że w większości przypadków za ceną idzie jakość przygotowywanych treści.

Copywriter potrzebny od zaraz! Gdzie go szukać?

Wraz z rosnącą popularnością content marketingu i znaczeniem wartościowej treści na stronach, pojawiło się wiele firm świadczących profesjonalny copywriting. Wybierając usługi takiej firmy, masz pewność, że copywriter i jego umiejętności zostały wcześniej sprawdzone. W przypadku wyboru copywritera freelancera będziesz musiał ocenić to sam. Nie oznacza to jednak, że freelancer nie zna się na rzeczy – wręcz przeciwnie, możliwe jest znalezienie dobrego profesjonalisty freelancera, który sprosta twoim wymaganiom.

Dużym atutem firm świadczących usługi tworzenia treści jest fakt, że współpracują oni z różnymi rodzajami copywriterów, np. osób zajmujących się tworzeniem treści typowo marketingowych takich jak wysokiej jakości artykuły sponsorowane, oferty marketingowe i treści mające na celu promocję firmy (hasła, teksty na ulotki). Wyróżnia się też SEO copywriterów, czyli osoby, które w głównej mierze zajmują się przygotowywaniem treści na potrzeby działań SEO, czyli związanych z pozycjonowaniem. Natomiast content writer to osoba, która zajmuje się przygotowywaniem treści wysokiej jakości z przeznaczeniem do publikacji na stronach internetowych, np. oferty produktowe (content copywriting to jedno z narzędzi content marketingu). Jak widać agencje mają duże możliwości doboru najodpowiedniejszego copywritera ze względu na potrzeby twojej firmy i na pewno zatroszczą się o prawidłowe treści na stronie internetowej.

Dodaj komentarz