Jak wykorzystać własną listę e-mailową do promowania firmy?

Jak wykorzystać własną listę e-mailową do promowania firmy?

Jak wykorzystać własną listę e-mailową do promowania firmy?

E-mail marketing

Własna lista e-mailowa to podstawa, jeśli chcesz wykorzystywać Internet do zarabiania pieniędzy. Pozwala Ci mieć kontakt z osobami zainteresowanymi tym, czym się zajmujesz, daje możliwość edukowania potencjalnych klientów, nawiązania relacji i zwiększenia sprzedaży. Dobrze zbudowana lista e-mailowa pozwoli Ci też uniezależnić się od zewnętrznych kanałów reklamowych, przynajmniej w jakimś stopniu. Ponadto komunikację za pomocą e-maila możesz zautomatyzować, choćby w jakimś stopniu: zrobić to raz i zająć się innymi sprawami w firmie.

Jak wykorzystać własną listę e-mailową do promowania firmy?

  1. Wyślij wiadomość powitalną z kuponem rabatowym – powitaj odbiorców w kręgu swoich klientów i udowodnij, że poświęcenie wolnej chwili właśnie twojej firmie, podanie danych i dołączenie do Twojej strony było dobrym pomysłem. Zachęć ich do zakupów specjalnym bonem zniżkowym. Rabat powitalny to sprawdzony sposób na zaangażowanie potencjalnych klientów. Tym samym docenisz ich zaangażowanie, a oni mogą odwdzięczyć Ci się oczywiście zakupami, z pewnością nie tylko jednorazowymi.
  2. Chwilowa promocja – dzięki e-mailom możesz zachęcić odbiorców do bardziej spontanicznych zakupów. Dodatkowo, możliwość skorzystania z promocji jest kolejnym argumentem za dokonaniem szybkiego zakupu bez wychodzenia z domu. Ograniczenie czasowe promocji może zwiększyć szanse na dokonanie zakupu. Krótka promocja zaraz zostanie zakończona, a podobna sytuacja może pojawić się dopiero za jakiś czas. Klienci będą musieli więc dokonać szybkiego wyboru – skorzystać już teraz czy czekać na kolejną taką okazję. Zaproponuj odbiorcom zniżkę ograniczoną czasowo, np. noc zakupów z rabatem.
  3. Wysyłanie wiadomości transakcyjnych – e-maile transakcyjne to podstawa działań komunikacyjnych pomiędzy Tobą a klientem. To właśnie one upewniają odbiorców, że ich przelew dotarł na konto, paczka została nadana i kiedy można spodziewać się odbioru zamówienia. Idealnie funkcjonujący system maili transakcyjnych działa w ten sposób, że po każdym działaniu klienta wysyłasz do niego kluczowe informacje (np. potwierdzenie zakupu, fakturę bądź link umożliwiający śledzenie trasy paczki).

 

Warto pamiętać o tym, że drobne gesty w stronę odbiorców mają duże znaczenie i należy zadbać o każdy aspekt komunikacji z nimi. Przywitaj odbiorcę w gronie swoich klientów, buduj uczciwy i rzetelny program lojalnościowy, świętujcie razem mniejsze i większe uroczystości, a wasze relacje przyniosą więcej korzyści.

Dodaj komentarz