Na co trzeba zwracać uwagę przy wyborze narzędzia Enterprise Service Management?

Na co trzeba zwracać uwagę przy wyborze narzędzia Enterprise Service Management?

Dobre narzędzie Enterprise Service Management może być dla firmy bardzo pożyteczne i korzystne, więc warto dobrze je dobrać. Może to jednak nie być łatwe dla osób, które wcześniej nie miały doświadczenia z tego typu oprogramowaniem i nie wiedzą, o co pytać i na jakie aspekty zwracać uwagę, żeby dobrze dobrać narzędzie do potrzeb swojej firmy. Poniżej znaleźć można wskazówki, które powinny pomóc przedsiębiorcom w znalezieniu optymalnego narzędzia ESM. Zapraszamy!

Kluczowe aspekty przy wyborze idealnego ESM

Każda branża, a także poszczególne firmy w niej działające mają inne potrzeby, w związku z czym dane narzędzie Enterprise Service Management może być lepsze w jednym przypadku, a gorsze w innym.

Dlatego, jeśli chcemy wdrożyć takie rozwiązanie do naszej firmy po raz pierwszy bądź zamienić obecnie używany system na nowy, należy przede wszystkim zwrócić uwagę właśnie na to, czy określone narzędzie jest kompatybilne z branżą, w której działamy i czy posiada konkretnie takie funkcje, które będą dla nas przydatne.

Co jeszcze jest istotne? Choćby to, czy dane oprogramowanie obsługuje najnowsze technologie, które już wykorzystujemy w naszej firmie lub które planujemy wdrożyć w najbliższym czasie. Chodzi tutaj choćby o sztuczną inteligencję (szczególnie bardzo istotne i popularne w ostatnim czasie uczenie maszynowe, ale oczywiście nie tylko) czy działania w chmurze.

Może się także ważna okazać kwestia tego, jakie platformy czy przeglądarki są przez dane narzędzie obsługiwane, zwłaszcza, jeśli na przykład poszczególni pracownicy nie wykorzystują tych samych, a na przykład kilka różnych.

Nie jest najlepszym pomysłem decydowanie się na pierwszy system ESM, który zauważymy i który na pierwszy rzut oka będzie spełniał nasze oczekiwania. Lepiej jest sprawdzić jeszcze co najmniej kilka innych, ponieważ mogą one być na przykład tańsze lub mieć jeszcze więcej przydatnych funkcji.

Ważna jest również kwestia wparcia

Funkcje i możliwości samego narzędzia (a także jego kompatybilność z wykorzystywanymi urządzeniami i technologiami) niewątpliwie są kluczowe i warto zwracać na nie największą uwagę, natomiast jest jeszcze jedna rzecz, o której nie powinniśmy zapominać. Chodzi mianowicie o kwestię wsparcia dla klientów (a także wdrażania oprogramowania).

Warto się upewnić, jaki rodzaj wsparcia gwarantuje dany usługodawca. Może być istotne na przykład, czy zapewnia wsparcie techniczne 24/7, a także, czy zapewnia pomoc we wdrożeniu narzędzia (o ile proces ten jest na tyle skomplikowany, że wymaga pomocy na bieżąco w każdym przypadku) i czy planuje wypuszczać aktualizacje dla oprogramowania i jeszcze bardziej rozszerzać jego funkcjonalność, a także na bieżąco naprawiać jakiekolwiek błędy, luki lub problemy.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.