W dobie internetu niemal wszyscy przedsiębiorcy próbują dotrzeć do nowych klientów poprzez sieć. Tworzą oni (sami, lub częściej przy pomocy specjalistów) strony internetowe swoich firm i zamieszczają na nich odpowiednie treści.
No właśnie – odpowiednie, czyli jakie?
Odpowiednie treści powinny być zgodne z zasadami SEO, czyli pozycjonowania. Istotne w takich tekstach jest to, aby umieszczać w nich specjalnie wybrane słowa kluczowe, najczęściej w nie odmienionej formie. Są to słowa charakterystyczne dla danej branży, dobrane tak, aby strona była łatwiejsza do odnalezienia wśród konkurencji. Mogą to też być frazy lokalne z nazwą regionu lub miejscowości. To właśnie pod słowa kluczowe pozycjonowana jest strona. Powinny się one pojawiać zarówno w treści, w nagłówkach i tytule tekstu. Oczywiście należy pamiętać o zachowaniu umiaru – przesycenie słowami kluczowymi może przynieść efekt odwrotny od zamierzonego.
Firma w sieci? – poznaj SEO!
Jeżeli zastanawiasz się, czy w swoich tekstach postawić na ilość czy na jakość, to odpowiedź brzmi – “jakość”. Treści na twojej firmowej stronie powinny nieść za sobą wartość merytoryczną, która przyciągnie czytelnika, a co za tym idzie – potencjalnego klienta. Dlatego też lepiej przyłożyć większą wagę do jakości treści, a nie do jej ilości. Po co klientowi “suchy tekst” opisujący historię twojej firmy, którego czytanie zajmuje ponad 10 minut? Nie twierdzę, że nie jest to ważne, ale z punktu widzenia klienta, jeżeli wchodzę na stronę danej firmy to szukam konkretnej informacji o usługach czy produktach. Chcę mieć możliwość szybkiego i przejrzystego zapoznania się z ofertą firmy – a im łatwiej przyjdzie mi zapoznanie się z ofertą, tym prędzej znajdę interesujący mnie produkt i zwyczajnie go kupię. Dlatego też to nie ilość, ale jakość znacząco wpływa na pozycjonowanie strony firmowej w wyszukiwarkach internetowych.
Dobry copywriter
W tworzeniu treści na stronę internetową równie ważny jest styl pisania. Powinieneś pamiętać, że piszesz dla klienta, a nie dla siebie. Tekst musi być przede wszystkim czytelny i zrozumiały dla użytkowników. To również świadczy o wysokiej jakości tekstu, a publikowanie takich materiałów jest już dzisiaj koniecznością – klient szuka twojej firmy w sieci, więc powinieneś zadbać o dobry przekaz właśnie w tym miejscu.
Podsumowując – dobry tekst jest odpowiednio nasycony słowami kluczowymi, ale także odpowiada potrzebom i jest interesujący dla klientów, ponadto tytuł artykułu powinien być ciekawy, a w treści występują nagłówki i wypunktowania urozmaicające całość.
Artykuł sponsorowany