Jak zadbać o prawidłową obsługę pacjenta w rejestracji?

Jak zadbać o prawidłową obsługę pacjenta w rejestracji?

Ważnym elementem każdej placówki medycznej jest rejestracja. Wbrew pozorom ta część ma bardzo istotny wpływ na to, jak pacjenci postrzegają daną przychodnię lekarską. Właśnie dlatego warto zastanowić się, jak sprawić, aby osoby pracujące w rejestracji jak najlepiej spełniały swoje zadanie. W tym może pomóc m.in. dobrze dobrane szkolenie.

Pierwszy kontakt pacjenta z daną placówką medyczną prawie zawsze odbywa się za pośrednictwem rejestracji medycznej. Profesjonalna obsługa pacjenta w rejestracji to istotny czynnik wpływający na to, jak pacjenci postrzegają daną placówkę. To właśnie ten dział przychodni czy punktu badań jest odpowiedzialny na zapisywanie pacjentów na wizyty. Pilnuje on również kolejności wizyt, przyjmuje płatności za wykonane usługi i wystawia faktury. Obowiązki, z jakimi pracownik ma do czynienia w rejestracji, są niezwykle ważne i spajają one funkcjonowanie całej przychodni. Jeśli jesteś osobą zarządzającą placówką medyczną, zadbaj o to, aby rejestracja działała jak najlepiej. Z naszego artykułu dowiesz się, jak tego dokonać.

Czym powinna wyróżniać się osoba pracująca w rejestracji medycznej?

Pierwszą rzeczą, o której należy pomyśleć, chcąc zbudować najlepszy zespół rejestracji, są predyspozycje pracowników. Zatrudniając osoby do pracy w rejestracji należy zwrócić uwagę na to, czy są one kontaktowe. Właściwe podejście do kontaktu z pacjentem jest niezmiernie ważnym elementem. Pacjenci dzwoniący czy udający się bezpośrednio do placówki muszą wiedzieć, że spotkają się z przyjaznym nastawieniem i pomocnym na każdym kroku personelem. Pracownik rejestracji musi być kulturalny i taktowny. Kluczowe będą cechy wpływające na zorganizowanie i systematyczne działanie.

Właściwe przygotowanie kluczem do sukcesu

Kiedy w zespole są już odpowiednie osoby, warto je przygotować do pracy w rejestracji. W tym celu niezbędne może okazać się szkolenie z rejestracji pacjentów. Wbrew pozorom nie jest to bowiem tak proste zadanie. Takie szkolenie pozwoli wyeliminować co najmniej kilka problemów. Doświadczone osoby z pewnością przekażą wiedzę nt. postępowania z roszczeniowymi i zdenerwowanymi pacjentami, a także logistycznego podejścia w kwestii umawiania pacjentów na wizyty do określonych specjalistów. Po szkoleniu szukanie wolnego terminu będzie o wiele szybsze i łatwiejsze. Podczas szkolenia osoby pracujące w rejestracji dowiedzą się, jak najlepiej przeprowadzać rozmowy z pacjentami, aby byli oni zadowoleni z pełnionych usług. W ten sposób przyczynimy się do lepszej oceny placówki i większej renomy punktu medycznego.

Dodaj komentarz