W tym momencie mało kto próbuje jeszcze zaprzeczać temu, że media społecznościowe mają dużą moc. Nie tylko, jeśli chodzi o komunikację między pojedynczymi jednostkami, ale także firmami, czy to działającymi w modeli B2C, czy B2B. Właściwe prowadzenie social media może mieć bardzo pozytywny wpływ na przedsiębiorstwo, na przykład w postaci dużego zaangażowania pod postami, lepszej pozycji w branży czy skutecznego pozyskiwania nowych klientów.
Słowem klucz jest tu “właściwe”. Chociaż pewnych rzeczy można się domyślić, to, jeśli ktoś wcześniej nie miał do czynienia z prowadzeniem publicznych profili, może popełniać pewne błędy. Na to z kolei nie można sobie pozwolić. Tak więc, o czym trzeba pamiętać, aby zapewnić, że obsługa social media będzie stała na wysokim poziomie? Na to pytanie postaramy się wyczerpująco odpowiedzieć poniżej.
Dobra obsługa mediów społecznościowych wymaga kreatywności i regularności
Kreatywność i regularność to dwie najważniejsze kwestie, o których trzeba pamiętać, przygotowując posty na profile firmowe w mediach społecznościowych. Profil, na którym wpisy pojawiają się raz na kilka miesięcy lub nawet rzadziej robią kiepskie wrażenie, dlatego też warto zadbać o ustalenie grafiku publikacji i staranie się, aby zawsze był on realizowany.
Nie ma tak naprawdę optymalnej ilości postów w miesiącu – wiele tutaj zależy od branży, ilości obserwatorów, zasobów finansowych i innych tego typu kwestii. Niektórzy decydują się na 6-8 postów w miesiącu, inni publikują materiały niemal codziennie (co jednak nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem, ponieważ może zmęczyć obserwatorów).
Jeśli zaś chodzi o kreatywność, to oczywiście w tej kwestii branża również jest ważna. Na innego typu treści i ton można sobie pozwolić, prowadząc profil klubu czy pizzeri z rodzinną atmosferą, a inne tworząc wpisy dla firmy z branży finansowej. Zawsze jednak trzeba pamiętać o tym, aby unikać recyklingu treści i starać się pisać posty w angażujący sposób. Taka obsługa mediów społecznościowych z pewnością przyniesie oczekiwane rezultaty i sprawi, że więcej osób będzie reagowało na publikowane treści.
Jakich błędów nie można popełniać przy obsłudze social media?
Wbrew pozorom obsługa social mediów to dość skomplikowana sprawa i trudno omówić ją dogłębnie w jednym artykule. W związku z tym, jeśli chodzi o błędy, których należy się wystrzegać, należy wymienić przede wszystkim te najczęściej popełniane i najpoważniejsze.
Mowa tutaj chociażby o nieprofesjonalnym i powolnym odpowiadaniu na recenzje czy opinie, wklejaniu tych samych treści na wszystkie platformy, powtarzaniu co jakiś czas niemal identycznych postów oraz zapominaniu o odpowiedniej jakości i wymiarach grafik.