Firmy, które kierują przekaz reklamowy do fanów motoryzacji, mają nie lada trudne zadanie. Chodzi przecież o to, by hasło reklamowe wzbudziło zainteresowanie, a potem potrzebę nabycia towaru bądź usługi określonej grupy potencjalnych klientów. Reklama nie może być rozproszona, bo jej przekaz nie będzie skuteczny. Klientami sektora motoryzacyjnego są z całą pewnością kierujący pojazdami mechanicznymi. Dlatego to właśnie na reklamę w miejscu ruchu drogowego należy stawiać przede wszystkim. Poznaj rodzaje nośników, które są skuteczne, jeśli pod uwagę weźmiemy skupionych na kierowaniu samochodem odbiorców.
Reklama samochodowa
Nie ma wątpliwości, że auto może być doskonałym nośnikiem reklamowym i to na pojazdy mechaniczne należy stawiać, jeśli tylko ze swoim przekazem chcemy dotrzeć do ściśle określonego targetu – uczestników ruchu drogowego.
Specjaliści do spraw reklamy już dawno zauważyli, że to właśnie auto może stanowić dobre, skuteczne i tanie narzędzie marketingowe. W pierwszej kolejności wymyślono naklejki na samochody. Te dawały i wciąż zresztą dają szansę na umieszczenie reklamy o dużym formacie, a więc łatwo zauważalną. Naklejkami można obklejać boki samochodów, a nawet tylną szybę. Zabrania się zaś stosowania takiej formy przekazu na szybie przedniej oraz bocznych z przodu.
Kolejny nośnik, dzięki któremu możliwa jest komunikacja pomiędzy przedsiębiorstwem a potencjalnym klientem, to ramki tablicy rejestracyjnej. Te nie pozwalają na zamieszczenie obszernych informacji, ponieważ to tak naprawdę dosłownie kilka centymetrów wolnej przestrzeni. Ramki pod tablice rejestracyjne są jednak łatwo dostrzegalne, a hasło reklamowe, dane teleadresowe firmy czy logotyp zostają zapamiętane przez odbiorcę. Ramki jako reklama są skuteczne, ponieważ kierowca musi spoglądać na auto jadące przed nim. Do tego taki sposób przekazywania informacji z branży motoryzacyjnej nie jest nachalny, nie drażni ani nie rozprasza kierowców, przez co ma charakter pozytywny.
Kolejna możliwość to tzw. kogut ustawiony na dachu auta. Ten przypomina oznakowanie taksówek. Na tym nośniku mogą znaleźć się kolorowe napisy, hasło reklamowe czy logotyp. Koguty w nowoczesnej wersji posiadają też głośniki, przez które może być nadawany przekaz informacyjny albo kolorowe światła, które przyciągaj uwagę. Taki rodzaj reklamy może być jednak drażniący i wpływać na rozproszenie kierujących pojazdy. Nie zawsze spotyka się więc z miłym przyjęciem potencjalnych odbiorców.
Jakie reklamy są zabronione?
Do uczestników ruchu drogowego nie można kierować reklam o dużym formacie. Już jakiś czas temu przy dużych ulicach, na których występuje znaczne natężenie ruchu, zabroniono wieszania billboardów. Wszystko dlatego, że plakaty o dużym formacie zbytnio rozpraszały kierujących, co prowadziło to licznych kolizji, stłuczek, a nawet groźnych wypadków z udziałem kierowców, pasażerów czy pieszych. Zabronione jest również umieszczanie reklam świecących, które po prostu mogą razić osoby kierujące samochodem, przez co widoczność na drodze znacznie maleje.